KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Stundande dugga

Av KS Kickers - 8 maj 2008 16:43

Så här eftermiddagen innan en dugga i mikrobiologi frågar jag mig: Vad är det jag kan bäst, det vill säga på vad behöver jag plugga minst? Det ganska så oroväckande svaret blev dammsugare. Dessa läckra, gröna skapelser som främst består av ett hopkok av kaksmulor dränkta i arrak, täckt med illgrön marsipan som ser giftig ut och med choklad på ändarna. Helt enkelt en kaka som gärna får väga flera hekto. Tyvärr ger det inga poäng att kunna svara på alla frågor kring dessa icke-fullkornsinnehållande kakor från Delicato, men de ger en ganska så fin sockerkick. Så om det nu skulle gå dåligt imorgon, så kan jag trösta mig med att jag i alla fall klämde i mig fyra stycken den där tisdagen.

 
 
Ingen bild

Frida

8 maj 2008 18:23

Ja, man blev rejält bortskämd där under labveckan! Nu är det tillbaka till den torftiga vardagen igen...

 
Ingen bild

Helena

8 maj 2008 19:11

Mm, we love them vacuum cleaners... även om jag ännu mer föredrar den gamla hederliga chokladbollen (med cocos förstås)!

 
Ingen bild

Sebbe

8 maj 2008 20:27

Ja, nu är det ju så, att den mest lyckade kakan har choklad i ändarna och serveras med ordet gratis som rubrik. Men men, chokladbollar är inte fel det heller, i Skåne kallar vi dem dock något annat.

 
Ingen bild

Frida

8 maj 2008 20:47

Sebbe, kul att du börjat blogga! För visst är det väl "Lenas hallick" som knåpat ihop detta ode till dammsugarens ära?

 
Ingen bild

Sebbe

8 maj 2008 23:39

Ja det stämmer bra. Lena håller med men undrar var alla fula ord är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KS Kickers - 12 januari 2010 19:22

  T8:orna läser just nu studentvalda kurser. På måndag börjar termin 9 och klassen har delats upp på nytt på fyra olika bassjukhus. Vad detta innebär för denna redan slumrande blogg återstår att se, kanske somnar den in för gott...   ...

Av KS Kickers - 29 december 2009 11:16

  Glöm inte musiken!  

Av KS Kickers - 18 december 2009 17:18

Då var äntligen mardrömsveckan över! Praktiskt prov för en vecka sedan, mardrömslång skrivtenta i fredags (som verkade vara svårförstådd btw) och en nätt avrundning med muntlig tenta idag. Det bästa idag var troligen det glädjande beskedet från ku...

Av KS Kickers - 17 december 2009 21:21


Om du inte vet vad du ska bli för läkare har du lösningen här.    /Ulgo ...

Av KS Kickers - 12 december 2009 23:45

För alla som behöver en repetition av hur en koloskopi går till!   ...

Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards