KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Vill ni absolut veta vem som skriver vilket inlägg?

Av KS Kickers - 8 maj 2008 11:10


Det har kommit in önskemål från flera håll om att vi som skriver på KS-bloggen ska börja signera inläggen - så att det alltså framgår vem som skrivit vad. Är det många som vill det? Personligen tycker jag inte att det är av någon större vikt, insatta kan nog lista ut vem som skrivit vad genom att kolla på foton o.s.v


Vad tycker ni läsare och andra skribenter? Ska vi fortsätta som vi brukar eller börja signera varje inlägg så att alla hemliga läsare får sin nyfikenhet stillad?


Kommentarsfunktionen är för ändamålet lämplig! Hellre anonyma signaturer än inga kommentarer alls!


/Elin

 
 
Ingen bild

Frida

8 maj 2008 11:36

Jag tycker inte att det behöver vara signaturer. Vi vill ju att så många som möjligt från kursen ska vara med och skriva på bloggen och jag kan tänka mig (rätta mig om jag har fel) att det ger lite prestationsångest hos många att signera inlägg. Eller?

 
Ingen bild

Hilda

8 maj 2008 11:43

såklart ni ska skriva vilka som har skrivit inläggen. det är nog bara de som går på KS som vet vilka som har skrivit vilka inlägg?! varför skulle det vara jobbigare att skriva ett inlägg om man signerar det?

 
Ingen bild

Elin

8 maj 2008 11:46

Jag håller med, det är dessutom rätt skönt att slippa stå för det man skriver. Hehe.

Prestationsångest hör inte hemma på bloggen, HELLRE ÄN BRA är mitt motto! Och bloggen hålls som sagt var levande med frekventa inlägg och flitigt kommenterande, så fortsätt med det. Man kan ju tänka sig att den som skrivit inlägget svarar flitigast på kommentarerna också - så det är ett annat enkelt sätt att ta reda på vem som skrivit vad! Annars, fråga!

 
Ingen bild

Elin

8 maj 2008 11:51

Jag höll med Frida alltså. Men även Hilda egentligen, jag tycker ju själv att det är roligt att se vem som skrivit vad på er blogg. Och sedan är jag lite avundsjuk på att ni på DS lyckats engagera så många olika att skriva på bloggen... Vi är bara fyra olika skribenter här, än så länge.

 
Ingen bild

Helena

8 maj 2008 19:08

Jag tror också att vissa kan känna prestationsångest över att skriva om man signerar. Iofs är det ju ändå inte så många som skrivit så det verkar inte spela så stor roll. Får väl se vad majoriteten tycker.

 
Ingen bild

Rigmor Mortis

8 maj 2008 21:31

Man kanske skulle kunna ha ett pseudonym så behöver man inte känna någon prestationsangst, lite som att vara Clark Kent på KS och sen när man kommer upp på bloggen kommer glasögonen av och stålmanskläderna på och så är det bara raka bananer! Då vet man i alla fall när det är samma person som skrivit.

Förresten ni som inte var på rasbiologiföreläsningen idag missade århundradets bästa föreläsning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KS Kickers - 12 januari 2010 19:22

  T8:orna läser just nu studentvalda kurser. På måndag börjar termin 9 och klassen har delats upp på nytt på fyra olika bassjukhus. Vad detta innebär för denna redan slumrande blogg återstår att se, kanske somnar den in för gott...   ...

Av KS Kickers - 29 december 2009 11:16

  Glöm inte musiken!  

Av KS Kickers - 18 december 2009 17:18

Då var äntligen mardrömsveckan över! Praktiskt prov för en vecka sedan, mardrömslång skrivtenta i fredags (som verkade vara svårförstådd btw) och en nätt avrundning med muntlig tenta idag. Det bästa idag var troligen det glädjande beskedet från ku...

Av KS Kickers - 17 december 2009 21:21


Om du inte vet vad du ska bli för läkare har du lösningen här.    /Ulgo ...

Av KS Kickers - 12 december 2009 23:45

För alla som behöver en repetition av hur en koloskopi går till!   ...

Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards