KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Sugen på öl?

Av KS Kickers - 12 april 2008 01:37


Vad bra! Nästa onsdag blir det nämligen afterwork. Var? Det är inte bestämt än, men boka in datumet i kalendern din. Alla kursare är välkomna, samt annat löst folk som kan tänka sig vilja dricka öl i trevligt sällskap. Vi ses!


                              Skål för oss T5:or!
PS. Kommentarsfunktionen används med fördel till att tipsa om lämpliga ölhak!


 
 
Ingen bild

Frida

13 april 2008 17:40

Bra initiativ! Som inflyttad stockholmare (jag skyller på detta ett tag till) har jag noll koll på schysta ölhak men jag följer gärna med !

 
Ingen bild

Elin

13 april 2008 18:07

Huddingefolket kommer också, kan tänka mig att DS inte bangar heller, så det ska helst vara en ganska stor lokal, med billig öl. Jag tycker inte att det behöver vara en särskilt mysigt eller hippt ställe, om vi är många så fyller vi ju vilken lokal som helst och gör den party. Några förslag på ställen är Kvarnen vid Medis (tyvärr obl. garderob) och sunkhaket Theodora (Fridhemsplan). Fler förslag?

 
Ingen bild

Hedvig

13 april 2008 21:49

Kan vi inte ta ngt närmare skolan så kan alla hänga med en stund på vägen hem...

 
Ingen bild

Susanne

14 april 2008 00:14

Ja alltså om KS-folket är för lata för att hoppa på tunnelbanan så kan nog vi på Huddinge offra oss med tanke på att vi praktiskt taget bor på pendeln :) Så Theodoras kanske är den bästa idén? Kan höra med folk imorgon! Men grymt initiativ! Mer sånt!

 
Ingen bild

Elin

14 april 2008 16:44

Allt i innerstan är väl nära nog!? Theodoras ligger precis vid Fridhemsplan, så alla med SL-kort har nära, lätt promenadavstånd från KS också.

 
Ingen bild

Helena

14 april 2008 18:04

Ska vi säha Theodoras efter skolan då? Det är väl lika bra att spika det?

 
Ingen bild

Elin

15 april 2008 17:14

Spikat! Meddela gärna kursarna på de andra sjukhusen också. The more the merrier!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KS Kickers - 12 januari 2010 19:22

  T8:orna läser just nu studentvalda kurser. På måndag börjar termin 9 och klassen har delats upp på nytt på fyra olika bassjukhus. Vad detta innebär för denna redan slumrande blogg återstår att se, kanske somnar den in för gott...   ...

Av KS Kickers - 29 december 2009 11:16

  Glöm inte musiken!  

Av KS Kickers - 18 december 2009 17:18

Då var äntligen mardrömsveckan över! Praktiskt prov för en vecka sedan, mardrömslång skrivtenta i fredags (som verkade vara svårförstådd btw) och en nätt avrundning med muntlig tenta idag. Det bästa idag var troligen det glädjande beskedet från ku...

Av KS Kickers - 17 december 2009 21:21


Om du inte vet vad du ska bli för läkare har du lösningen här.    /Ulgo ...

Av KS Kickers - 12 december 2009 23:45

För alla som behöver en repetition av hur en koloskopi går till!   ...

Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards