KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Alla inlägg den 10 april 2008

Av KS Kickers - 10 april 2008 20:10

Svenska Dagbladet skriver idag om risken med att blogga. Stressen och prestationsångesten som det dagliga bloggandet innebär kan tydligen leda till hjärtinfarkt i värsta fall, men KS-kandisarna är minsann djärva och villiga att ta den risken! De kandidater som däremot även tjyvröker bör dock se över sina vanor och antingen dra ner på ciggen eller på bloggandet. Kombinationen verkar rent ut sagt livsfarlig...

Av KS Kickers - 10 april 2008 18:44


Tvärtemot vad det ser ut som blev det ingen tårta för kandisarnas räkning idag. Istället var det fullt ös medvetslös; allt från ronder till röntgen till seminarier till grupparbete - och som grädde på moset är det EKG-dugga imorgon samt gruppredovisning av tema bröstsmärtor innan vi äntligen får avnjuta den pluggfria(?) helgen.

Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards