KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Direktlänk till inlägg 7 april 2008

Bultsaxen - kandidatens bästa vän

Av KS Kickers - 7 april 2008 21:59

Så var det då dags igen! Ännu en kandis gjorde misstaget att låsa in sina nycklar i skåpet, detta passande nog klockan fem på eftermiddagen när ingen vaktis stod att finna.


Åtminstone fanns det ingen uppe på fysiologen, vilket framgick med all önskvärd tydlighet när kandidaten (som här valt att vara anonym) gick fram till en man som stod och skruvade på en patientsäng och frågde ifall det var han som var vaktmästare.


Det var han inte. Han var läkare. Detta roade uppenbart hans kollegor och glada skratt hördes inifrån fikarummet.


Okej, så var höll då vaktis hus? Inte var han nere i sin pin-up-kalenderprydda skrubb i thoraxhuset i alla fall. Den vänlige överläkaren på bilden försökte hjälpa till att spåra honom och till slut stod det klart att vi behövde ta oss bort till huvudbyggnaden.


Och tänk! Där nere i kulverten visade det sig bo ett helt vaktiskollektiv! Det satt minst sex-sju stycken händiga karlar där inne och plirade när vi knackade på. Bultsaxen plockades fram, samt en lista på vilken man skamset fick skriva ner sitt namn. Resten är som man säger historia, och ingen behövde längre sukta efter Tycka synd om sig själv-lådan. (Exakt vad lådan är till för står inte riktigt klart i skrivande stund, men den finns inne på vaktisexpeditionen ifall någon är intresserad!)

 
 
Ingen bild

Helena

8 april 2008 16:18

Ha ha, då får vi se vems tur det blir nästa gång! Jag har iaf reservnyckel! Det hoppas jag ni har skaffat till nästa lås också...

 
Ingen bild

Fotograf

8 april 2008 16:40

Hahaha! Superkul (med läkaren alltså)...
Fick ni ingen bild på kalendern??? hihi

 
Susanne

Susanne

8 april 2008 17:19

Vad finns i lådan?!!! Ni borde köra en kupp och ta reda på det!

http://www.huddingehomies.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anonyma låsuppklipparen

8 april 2008 19:16

Kodlås är det som gäller hädanefter! Nästa person som lyckas med konststycket att låsa in nycklarna får som bonusstraff att ta reda på vad som finns i lådan, tycker jag! (Gör dig beredd H... nånting säger mig att det kommer att bli du.)

 
Ingen bild

H

8 april 2008 19:41

nej du Al (alias F) det kommer inte att bli jag, jag håller ordning på mina nycklar tro det eller ej. Någon annan utvald blir det som får rota i lådan... Även koder kan glömmas bort!

 
Ingen bild

Anonyma nyckElinlåsaren

8 april 2008 19:58

Låsuppklipparen på bilden är bara en wannabe kanske ska tilläggas, det var faktiskt fröken F som fick upp låset till slut.

 
Ingen bild

Frida

8 april 2008 20:58

H: Hehe, nog för att jag också tror att du ligger i riskzonen för att bli nästa låsoffer, men denna gång var det faktiskt inte jag som skrev! Men E har rätt, det var jag som bröt upp låset, med mina öststatiga kulstötarmuskler!

 
Ingen bild

Frida

9 april 2008 17:31

Haha, nu skvallrade Elin om att Wai Ming fått kvittera ut bultsaxen! :D

 
Ingen bild

Helena

9 april 2008 19:16

Ja jag tänkte visst lite fel. Det var ju en annan skådespelare jag menade. Inga namn nämnda...

 
Flex aka Mattias

Flex aka Mattias

27 maj 2009 22:31

Awesome :D känner mig som en i klubben plötsligt ;)

http://www.ifmsa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KS Kickers - 12 januari 2010 19:22

  T8:orna läser just nu studentvalda kurser. På måndag börjar termin 9 och klassen har delats upp på nytt på fyra olika bassjukhus. Vad detta innebär för denna redan slumrande blogg återstår att se, kanske somnar den in för gott...   ...

Av KS Kickers - 29 december 2009 11:16

  Glöm inte musiken!  

Av KS Kickers - 18 december 2009 17:18

Då var äntligen mardrömsveckan över! Praktiskt prov för en vecka sedan, mardrömslång skrivtenta i fredags (som verkade vara svårförstådd btw) och en nätt avrundning med muntlig tenta idag. Det bästa idag var troligen det glädjande beskedet från ku...

Av KS Kickers - 17 december 2009 21:21


Om du inte vet vad du ska bli för läkare har du lösningen här.    /Ulgo ...

Av KS Kickers - 12 december 2009 23:45

För alla som behöver en repetition av hur en koloskopi går till!   ...

Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards