KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Aprilskämt från Karolinska universitetssjukhuset

Av KS Kickers - 1 april 2008 15:57


Idag har undertecknad stannat hemma för självstudier (läs: sovit och pysslat) men tänker ändå göra ett inlägg för bloggens räkning. Jag hann inte ens kliva upp ur sängen i förmiddags förrän det levererades aprilskämt direkt från KS: det kom en varning om att det schemalagda momentet "Helt status" innebär ett krävande förhör. På torsdag är det min grupps tur så jag hann bara tänka "morgondagens bekymmer" - men visst gick jag på det! Några timmar senare kom det ett sms som sa att föreläsaren bett om att få adressen till bloggen, tydligen har ryktet om T5:ornas projekt nått klinikerna på thorax. Är det ännu ett aprilskämt månne? En sak talar emot det; vi har just passerat 50%-strecket på omröstningen över coolaste bassjukhuset - det måste väl betyda att amanuenserna varit inne och röstat också?



 
 
Ingen bild

Frida

1 april 2008 16:27

Jag skrev in bloggadressen i min Facebook-status i natt (efter midnatt) och i morse klockan åtta hade det kommit hit hela 46 besökare! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KS Kickers - 12 januari 2010 19:22

  T8:orna läser just nu studentvalda kurser. På måndag börjar termin 9 och klassen har delats upp på nytt på fyra olika bassjukhus. Vad detta innebär för denna redan slumrande blogg återstår att se, kanske somnar den in för gott...   ...

Av KS Kickers - 29 december 2009 11:16

  Glöm inte musiken!  

Av KS Kickers - 18 december 2009 17:18

Då var äntligen mardrömsveckan över! Praktiskt prov för en vecka sedan, mardrömslång skrivtenta i fredags (som verkade vara svårförstådd btw) och en nätt avrundning med muntlig tenta idag. Det bästa idag var troligen det glädjande beskedet från ku...

Av KS Kickers - 17 december 2009 21:21


Om du inte vet vad du ska bli för läkare har du lösningen här.    /Ulgo ...

Av KS Kickers - 12 december 2009 23:45

För alla som behöver en repetition av hur en koloskopi går till!   ...

Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards