KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Alla inlägg den 25 september 2008

Av KS Kickers - 25 september 2008 17:34



Igår hade vi en hel dag med utbildning i hjärt-lungräddning för sjukvårdspersonal och avancerad hjärt-lungräddning med manuella defribrillatorer. Det drygaste är att man aldrig kan säga "Håll er undan från patienten, jag defibrillerar nu!" utan att låta som ett komplett mongo. Med talfel. "Jag, ehh, deflib..deflibbrilillerar. De-fi-brill-erar. Jag defibrillerar. Ska det vara så svårt?! Fanockså. Jag DEFFAR blev det till slut. Vad mycket enklare det vore om man bara kunde ropa "Clear!" och så var saken biff.




Ja, och här har ni Charlie. Han sätter allt som oftast en hudfärgad köttbulle i halsen som man ska hjälpa honom att få upp genom att utföra ryggdunk och buktryck, som det numera heter! Honom får man förmodligen mardrömmar av att kolla för länge på. Fy för den lede.

Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards