KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av KS Kickers - 19 augusti 2009 19:56

Nu är det snart dags för skolstart och kirurgtermin. Många har länge sett fram emot detta! Den ska enligt skvallret vara tung men rolig. Vad sägs om en massa nattjourer (nej, man får inte betalt) och möjlighet att öva små kirurgiska ingrepp på varandra? Aj. För oss som känner en annan sorts smärta vid tanken på att hösten drar igång skapas en del oro i kroppen. Hur ska det gå? För patienter som lider mer kroppsliga smärtor som fibromyalgi, postoperativ smärta, spänningshuvudvärk och andra kroniska smärtor kan TENS hjälpa. TENS = transkutan elektrisk nervstimulering. Det gör inte alltid livet lättare för att man får denna behandling. Här är en film som illustrerar problemet med TENS och samtidigt frukostintag:


Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards