KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Äntligen tillbaka från SVK......

Av KS Kickers - 20 januari 2009 21:01

Måste erkänna att jag är grymt avundsjuk på alla som fått gå "bråttom"-kursen. Den var mitt 1:ahandsval men tyvärr blev jag bortlottad till klin fyskursen "Utökad Diagnostik och Monitorering av Den Svårt Sjuka Patienten". Låter ju intressant nog men tyvärr duggar det inte tätt med svårt sjuka patienter på klin fys, eller patienter över huvud taget när man tänker efter.

Jag har tillbringat 4 av de 5 SVK-veckorna i mörka rum tittandes på bilder av patienter som jag aldrig fick träffa eller lyssnat på folk som lyriskt berättar om sina fina maskiner. Men Ja Ä Inte Bitter...... bara aningen mindre kliniskt kunnig än vad jag var innan jag började denna tråkkurs.

Till kursens försvar måste jag dock säga att vi hade 1v på Anestesin som var riktigt bra, anestesi är mkt mer än vad jag trodde. Trevliga människor oxå :)


Nej, jag är glad att få vara tillbaka på Medicinkursen med riktiga placeringar och riktiga patienter som jag både får prata med och klämma på.

 
 
Ingen bild

Anna

21 januari 2009 21:19

Hej alla! Hoppas ni haft bra valbara kurser, själv hann jag nästan nästan med att avsluta endokrinkursen. Missade bara examinationsdagen :) Det blev en liten Philip! Ha en bra termin 7, jag räknar med många roliga inlägg här!

 
Ingen bild

Linnéa

21 januari 2009 21:45

Grattis Anna!! Va kul med en lite kille. Hoppas vi kan få se honom på KS nån gång :)

 
Ingen bild

Anna

25 januari 2009 18:45

Tack! Vi kommer och visar upp oss så småningom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KS Kickers - 12 januari 2010 19:22

  T8:orna läser just nu studentvalda kurser. På måndag börjar termin 9 och klassen har delats upp på nytt på fyra olika bassjukhus. Vad detta innebär för denna redan slumrande blogg återstår att se, kanske somnar den in för gott...   ...

Av KS Kickers - 29 december 2009 11:16

  Glöm inte musiken!  

Av KS Kickers - 18 december 2009 17:18

Då var äntligen mardrömsveckan över! Praktiskt prov för en vecka sedan, mardrömslång skrivtenta i fredags (som verkade vara svårförstådd btw) och en nätt avrundning med muntlig tenta idag. Det bästa idag var troligen det glädjande beskedet från ku...

Av KS Kickers - 17 december 2009 21:21


Om du inte vet vad du ska bli för läkare har du lösningen här.    /Ulgo ...

Av KS Kickers - 12 december 2009 23:45

För alla som behöver en repetition av hur en koloskopi går till!   ...

Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards