KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Strålmannen

Av KS Kickers - 22 maj 2008 21:43


Idag hade vi terminens sista röntgengenomgång. Det var i vanlig ordning en utmaning att hålla ögonen öppna i det mysiga mörkret - särskilt svårt var det tydligen på raden längst bak, där endast Vincent var vaken.


Mikael och Marko vilar ögonen

Röngengenomgång med temat trötthet och avmagring








Frank Netter - pedagogik OCH konst på högsta nivåAllas vår favorit feokromocytom dök - inte helt oväntat - upp bland röntgenbilderna. Feokromocytom är en mycket ovanlig tumörform som orsakar sekundär hypertoni. På läkarprogrammet i Stockholm tycks det dock vara närmast obligatoriskt att nämna denna raritet under varje kurs.









 
 
anna-stina

anna-stina

23 maj 2008 10:36

Även ovanliga tumörer är jätteviktigt att kunna diagnosticera, så jag föreslår kvarsittning för sjusovarna. ;-)

http://knoppenihjarnan.wordpress.com

 
Ingen bild

Syrran_malin

20 juli 2008 19:54

Känns betryggande att mina framtida jobbar-kompisar som ska domdera på avdelningen sover på sina lektioner ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av KS Kickers - 12 januari 2010 19:22

  T8:orna läser just nu studentvalda kurser. På måndag börjar termin 9 och klassen har delats upp på nytt på fyra olika bassjukhus. Vad detta innebär för denna redan slumrande blogg återstår att se, kanske somnar den in för gott...   ...

Av KS Kickers - 29 december 2009 11:16

  Glöm inte musiken!  

Av KS Kickers - 18 december 2009 17:18

Då var äntligen mardrömsveckan över! Praktiskt prov för en vecka sedan, mardrömslång skrivtenta i fredags (som verkade vara svårförstådd btw) och en nätt avrundning med muntlig tenta idag. Det bästa idag var troligen det glädjande beskedet från ku...

Av KS Kickers - 17 december 2009 21:21


Om du inte vet vad du ska bli för läkare har du lösningen här.    /Ulgo ...

Av KS Kickers - 12 december 2009 23:45

För alla som behöver en repetition av hur en koloskopi går till!   ...

Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards