KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Alla inlägg den 15 maj 2008

Av KS Kickers - 15 maj 2008 17:52

Idag hade vi demonstration av ultraljud och MR på schemat.  Magnetkameran var maffig. Innan vi gick in i rummet fick vi vara noga med att plocka av oss alla eventuella metallföremål. Man ville ju inte råka sabba sjukt dyr utrustning med sin nyckelknippa rätt upp i MR-krysset liksom. Hårnålarna fick sitta kvar, men om man klev tillräckligt nära kameran med dem i håret kändes det snarast som att små insekter satt där och ryckte och slet. Ganska tufft.


Ingen kandis blev desvärre erbjuden en MR-scan, däremot fick vi göra ultraljud på varandra! Jag fick beröm för min "perfekta gallblåsa" och kände mig genast som Miss Universum. John har ju rätt, det är insidan som räknas! Bilden visar ingen gallblåsa men likväl en förbannat snygg njure.


Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards