KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Alla inlägg den 9 maj 2008

Av KS Kickers - 9 maj 2008 18:17

Idag har vi haft finbesök på KS! Våra kära kursare från Danderyds sjukhus kom hit för att skriva den gemensamma mikrobiologiduggan. Fint att se alla gamla rävar igen, det är nästan så att man glömmer bort vilka man en gång gick med nu när vi är utplacerade på fyra olika sjukhus!


Inte så glest i bänkraderna längre 

Sen tog vi lunch ute i det gröna i ett par timmar innan det var dags för fredagseftermiddagens sedvanliga patientfallsredovisning. Vet inte vad som hände, men en ovanligt munter stämning spred sig i thoraxaulan framåt slutet, åtminstone bland oss längre upp i längorna. Man kände sig närmast som en yster kalv på grönbete! Det är väl våren som gör sig påmind kan jag tro. Våren får alla att bli lite gladare och lite snyggare (om det nu är möjligt för KS kickers...).


Vi fick även ut nästa veckas patientfall som berör ämnet förlamning och medvetslöshet. Grupp A kan dock redan konstatera att det med största sannolikhet rör sig om psoriasisartrit! ;)





Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards