KS Kickers - läkarkandidaterna på termin 8 bloggar om sin vardag

Alla inlägg den 24 april 2008

Av KS Kickers - 24 april 2008 22:40

Denna vecka tillbringas till största delen nere på lab. Mycket klurande över patientfall blir det, men ju mer hjärnan tvingas att arbeta desto fortare går tiden. I morgon är det redan fredag!




Förmiddagen vigdes åt bl a mjukdelsinfektioner, med smaskigt tillhörande bildmaterial! Pustlar, krustor, furunkler och karbunkler trängdes på de stackars imaginära patienterna, och vår uppgift var att lista ut vad som orsakat infektionen och vad som egentligen borde göras från fall till fall.


Vissa av oss hade därefter håltimme (som bäddat för naturfotografering!) och KS visade sig från sin allra bästa sida. Det är ju bara att inse vilket sjukhus som regerar...

Av KS Kickers - 24 april 2008 21:23

Presentation

Omröstning

Tänker du vaccinera dig mot Nya influensan?
 Ja, självklart.
 Ja, men bara om jag inte insjuknat själv innan.
 Kanske, vet inte, får se...
 Nej, JAG klarar mig nog utan att bli sjuk
 Nej, jag tror att vaccinet är ett gift ifrån Läkemedelsbolagen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Nedräkning

dagar kvar till examen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards